АГРОМАТ об’єднує лідерів керамічної галузі

АГРОМАТ об’єднує лідерів керамічної галузі

18 вересня в АГРОМАТі на Булаховського відбулися щорічні збори Української Асоціації Кераміки. Представники найбільших підприємств галузі зібралися для обговорення динаміки ринку і можливостей для розвитку українських виробництв.

До зустрічі долучилися власники і топ-менеджери компаній АГРОМАТ, «Епіцентр», «ІнтерКерама», Cersanit, Golden Tile, «АТЕМ», Zeus Ceramica, Geberit. Остання спеціалізується на виробництві санітарної кераміки. Також на зустрічі був присутній генеральний директор Федерації Роботодавців України – Іллічов Руслан Володимирович.

АГРОМАТ представив детальний аналіз ринку кераміки в Україні, згідно з яким за перше півріччя 2020 року імпорт продукції склав 26%, решта 74% – це українське виробництво, яке розподілено наступним чином: «АТЕМ» – 21%, Golden Tile – 20%, Cersanit – 15%, «Епіцентр» – 8%, «ІнтерКерама» – 7%, Zeus Ceramica – 3%.

Лідером серед країн імпорту з показником 39% від загального обсягу імпортованої продукції стала Польща. За нею ідуть Іспанія, Індія і Білорусь. Але якщо Польща і Іспанія демонструють статичні показники в динаміці, то показники Індії, Китаю і Туреччини – ростуть, а Росії, Білорусі та Італії – падають.

Окремим питанням на порядку денному було виробництво кераміки в Іспанії. За даними 2011 і 2019 років кількість іспанських виробництв зменшилася з 144 до 111. А обсяги виготовленої продукції збільшилися з 392 млн кв. м до 510 млн кв. м. Близько 80% продукції експортується.

Також АГРОМАТ представив аналіз за категоріями. Порівняння продажів АГРОМАТу у 2017 і 2020 роках за форматами керамограніту:

  • продажі формату 30х30 см з 37% зменшилися до 15%;
  • продажі формату 60х120 см виросли з 2% до 9%.

Порівняння продажів 2017 і 2020 років за форматами облицювальної плитки:

  • 20х60 см – позитивна динаміка – з 6,96% до 14,2%;
  • 30х90 см – з 6,1% до 11,74%;
  • 30х45 см – негативна динаміка – з 15,7% до 8,1%.

Найбільшим попитом користується керамограніт під камінь і мармур. Слідом йде імітація дерева. Найпопулярніші кольори – сірий, бежевий, білий.

Облицювальна плита під мармур і моноколори більш затребувані, ніж плита з імітацією каменю. Переважають білий, бежевий і сірий кольори.

В рамках зустрічі також відбулася презентація нової зони українських брендів в магазині АГРОМАТ В. Виконавчий директор компанії Максим Рилік показав концепт “ідеального” магазину, який планується до масштабування і анонсував активний розвиток роздрібної мережі АГРОМАТ у наступному році.